Som beboer har du mulighed for at søge informationer om din bolig og dine boligforhold.

Vi har samlet de vigtigste oplysninger til dig her på siden.

Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte vores administration pr. mail eller telefon.

Administrationen

 

Her kan du se, hvordan du kommer i kontakt med medarbejderne i vores administration.

 

Konstitueret direktør

Torben Fisker

Telefon: 2171 8628

E-mail: tf@bonord.dk

 

Økonomichef

Charlotte Lie Risager

Telefon: 2096 2223

E-mail: cr@bonord.dk

 

Udlejning

Charlotte Kjær

Telefon: 9623 1821

E-mail: ck@bonord.dk

 

Bogholder

Marianne Larsen

Telefon: 9623 1822

E-mail: ml@bonord.dk

 

Udlejning

Susanne Schlesinger

Telefon: 9623 1823

E-mail: ss@bonord.dk

 

Udlejning

Helle Sloth Risager

Telefon: 9623 1824

E-mail: hsr@bonord.dk

 

Vand- og varmeregnskaber

Pernille Jensen

Telefon: 9623 1826

E-mail: pj@bonord.dk

 

 

 

 

 

Hovedbestyrelsen

 

Formand

Troels Bidstrup Hansen

Heimdalsvej 18

9800 Hjørring

E-mail: bestyrelsen@bonord.dk

 

Næstformand

Britta Larsen

Toften 20, Ø. Hornum

9530 Støvring

 

Øvrige bestyrelsesmedlemmer

Tina Sørensen

Tårnvej 3

9760 Vrå

 

Keld Sørensen

Campingpladsvej 14 A, Østerby

9940 Læsø

 

Peter Clemmensen

Valdemarsgade 10, st. 1

9700 Brønderslev

 

Svend Aage Hansen

Alstrupparken 6, 1. tv.

9530 Støvring

 

Thorkild Bækkelund

Rafns Alle 5

9530 Støvring

 

Her finder du indkaldelser og referater vedr. repræsentantskabsmøder.

  • 126,41 KB
    13.06.2019 Indkaldelse repræsentantskabsmøde.pdf
  • 936,19 KB
    13.06.2019 Referat repræsentantskabsmøde.pdf
  • 425,86 KB
    16.05.2019 Referat bestyrelsesmøde.pdf
  • 429,09 KB
    26.09.2019 Referat bestyrelsesmøde.pdf
  • 251,26 KB
    17.11.2020 Indkaldelse repræsentantsskabsmøde.pdf
  • 195,41 KB
    09.06.2020 Referat bestyrelsesmøde.pdf
  • 186,29 KB
    29.09.2020 Referat bestyrelsesmøde.pdf
  • 176,65 KB
    19.10.2020 Referat bestyrelsesmøde.pdf

 

 

 

At bo i en almen bolig

 

En stor del af de ca. 1 million danskere, der bor i en almen bolig, tænker måske ikke i hverdagen over, hvad det betyder at bo i en almen bolig.

 

Beboerne bestemmer

At bo i almen bolig betyder, at du bor i et lille lokalt demokrati, hvor beboerne træffer afgørelser om vedligeholdelse, fornyelse og forbedringer, ligesom det er beboerne, der fastlægger regler for vaskeri, legepladser mv.

Kort sagt har du som beboer stor indflydelse på din egen boligsituation.

 

Ingen skal tjene på dig

Når du bor i en almen bolig, er der ingen, der tjener på huslejen. Huslejen er omkostningsbestemt, det vil sige, at regnskabet skal balancere år for år.

 

Vi tager ansvar

Hos os er der plads til alle. Som alment boligselskab har vi et særligt ansvar for at skabe plads, også til de befolkningsgrupper, der har et specielt behov. 

Lige fra unge under uddannelse til familier, ældre eller enlige.

Vi skaber rum og forståelse.

 

Læs mere om at bo alment her.

e-Boks

 

Som beboer i Boligselskabet Nordjylland, har du mulighed for at modtage nem, hurtig og sikker post via e-Boks.

For at kunne modtage post i e-Boks kræves, at du i e-Boks accepterer at modtage breve fra os.

Herudover kræves, at boligorganisationen har dit CPR.nr.

Vær opmærksom på, at det ikke er al post fra os, som du vil kunne modtage i din e-Boks.

 

Ferieboligen

 

Læsø

Ferieboligen kan lejes af lejere, bestyrelsesmedlemmer og ansatte i Boligselskabet.

 

Ferieboligen er beliggende i Vesterø på Vesterø Havnegade 119, kun 2 km. fra færgelejet.

 

Det er et hyggeligt hus, der består af 3 soverum på 1. sal med 6 sengepladser

(Bemærk: Det ene soverum er et gennemgangsrum).

Der er egen have inkl. stor terrasse med havemøbler og grill.

 

Læs mere om ferieboligen her.


Læsø er en ø, der er rig på ro, natur, kunst og kultur. Den er mange spændende steder at besøge i bil, på cykel, til fods eller på guidet tur.

Læsø er kendt for Læsø salt, Læsø kur og Læsø museum.

Der er også mulighed for pragtfulde madoplevelser, da øen har råvarer som ny fangede hummere, lynghonning, økologiske skinker og havsalt.
 

Udlejningstidspunkt:

Boligen lejes fra fre- til fredag ved ugeophold og fre- til mandag ved forlænget weekend.

Pris: 

Uge 1-13 og 43-52: 1.200,- pr. uge og 700,- pr. forlænget weekend.

Uge 14-42:                  1.600,- pr. uge og 1.000,- pr. forlænget weekend.

 

Leje af ferieboligen i højsæsonen foregår via lodtrækning. Ellers er der åben for booking resten af året.

 

Du kan hente ansøgningsskema her.

 

Hold din bolig sund

Har du et godt indeklima?

Når du tager bad, laver mad og tørre tøj eller lignende bliver luften i dit hjem fugtig.

Fugt i større mængder og gennem længere tid kan skade boligen og skabe grobund for skimmelsvamp.

Hvad er det?

Skimmelsvamp er bittesmå svampe, der viser sig som brune, hvide, grønne eller sorte pletter/skjolder på vægge, lofter, gulve og møbler.

Skimmelsvamp kan være skadeligt både for boligen og for dit helbred - derfor er det vigtigt, at du er med til at begræne fugten i din bolig.

Gode råd til, hvordan du holder din bolig sund.

- Luft ud. Lav gennemtræk i boligen 5-10 minutter flere gange dagligt.

- Gør grundigt rent med jævne mellemrum.

- Hold alle rum opvarmet til samme temperatur (ca. 20 grader).

- Tør så vidt muligt ikke tøj indendørs.

Det er ligeledes vigtigt at tænde for emhætten, når du laver mad - det fjerner både mados og vanddamp. 

Tør evt. vægge og gulv af efter bad, så vandet kommer væk og åben evt. vinduet, da udsugningen ikke fjerner alt fugt.

Hold øje med, om der dannes dug på vinduerne f.eks. i soveværelset. Det er tegn på fugt og tør derfro duggen af og luft ud.

Skimmelsvamp skal væk - hvordan?

Hvis du opdager fugtskader og skimmelsvamp i din bolig, skal de fjernes hurtigst muligt. Kontakt derfor Boligselskabet straks!

Ved mindre arealer kan skimmelsvamp fjernes ved at rense den skimmelramte flade med desinficerende rengøringsmiddel (f.eks. klorin eller rodalon).

Lad midlet sidde derpå i ca. 20 minutter, før dt afvaskes.

Find også gode råde her http://www.skimmel.dk/, om hvordan du holder din bolig sund.

 

 

 

        

Husorden

Alle boligafdelinger har en husorden, der er med til at skabe tryghed og tilfredshed blandt jer beboere.

Den indeholder typisk regler om affald, boldspil, forurening, husdyr, maskiner, musik og parkering.

Husorden skaber god ro og orden for beboerne og holder bebyggelsen og fællesarealerne i pæn stand.

For at den skal virke i praksis, er det vigtigt, at du kender den og føler et ejerskab til den.

 

Du finder mere information om husorden under din afdeling.

Indboforsikring

Det er dit eget ansvar at forsikre dine ting - også når du bor til leje.

Klik her for mere information.

Klagevejledning

Hvis du vil klage, skal du følge klagevejledningen.

Du finder vores vejledning her.

Flytning/opsigelse

Ønsker du at flytte og opsige din bolig, så er det en god ide at planlægge det i god tid.


Nedenfor finder du vores råd og regler i forbindelse med opsigelsen:

  1. Skriftlig opsigelse:
    Ønsker du at opsige din bolig, bedes du skrive en opsigelse eller udfylde og indsende opsigelsesskemaet til
    Boligselskabet Nordjylland enten pr. mail: bonord@bonord.dk eller pr. post til adressen:

    Boligselskabet Nordjylland
    Arsenalvej 20
    9800 Hjørring


    Det er vigtigt, at du skriver, hvornår boligen er ryddet og klar til aflevering til boligselskabet.
    I tilfælde af opsigelse grundet dødsfald, er det boets kontaktperson, der skriver opsigelsen.

    Her kan du hente opsigelsesskemaer.

            Opsigelsesskema

            Opsigelsesskema ungdomsbolig

            Opsigelsesskema plejebolig

Der er 3 måneders opsigelse til den første hverdag i en måned.

        Eksempel:

  1. I Boligselskabet Nordjylland har alle vedligeholdelsesordning A. Det betyder, at du skal flytte 14 dage før den dato, du har opsagt boligen til. Modtager vi din opsigelse den 10. april, gælder opsigelsen fra den 1. maj, og du skal betale husleje for maj, juni og juli måned, og fraflytte senest 15. juni. Du kan selvfølgelig godt flytte, før de 3 måneders opsigelse er gået. Flytter du tidligere, så skriv datoen i opsigelsen. Så forsøger vi at genudleje din bolig så hurtigt som muligt.
  2. Vi sender altid en bekræftelse, når vi modtager en opsigelse.
  3. Oplys din nye adresse, telefonnummer og e-mail til os, så vi kan sende en flytteopgørelse og komme i kontakt med dig ved behov.
  4. Fraflytningssyn - du modtager en dato for et fraflytningssyn. Fraflytningssynet er en gennemgang af boligen sammen med synsmanden.

             Klik her for mere information om rengøring ved fraflytning.

 

 

 

Persondataforordning

Boligselskabet er dataansvarlig for de oplysninger, der behandles i forbindelse med administration af lejeforholdet,

og vi har således ansvaret for, at lejers personoplysninger behandles i overensstemmelse med persondatalovgivningen.

Læs mere om hvordan vi beskytter dine personoplysninger her.

Spar på energien

Vi kan alle blive bedre til at værne om miljøet – og til og med spare penge.

Vi har sammensat gode spareråd om fornuftig brug af vand og varme til dig.

- Skift dine glødepærer ud til LED - de er strømbesparende og har samtidig længere levetid.

- Brug en tørresnor og drop tørretumbleren - det er gratis.

- Sluk for dine el-apparater - også selvom de er på standby - der er penge at spare.

- Fyld altid din vaske- og opvaskemaskine op og vask gerne ved lavere grader - det skåner miljøet og er samtidig strømbesparende.

Find gode råd på Energistyrelsens side om spar energi https://sparenergi.dk.

 

                    

 

Vagtordning

Boligselskabet har en aftale om vagtordning med Falck.

Valgtordningen er etableret som en sikkerhed for, at du som lejer kan få udbedret en pludselig opstået skade, der kræver øjeblikkelig udbedring udenfor almindelig arbejdstid.

Det betyder, at hvis du får et akut problem udenfor almindelig arbejdstid som du ikke selv kan løse, kan du kontakte Falck på tlf. 7012 1320.

Falck vurderer hvert tilfælde og vil rekvirere den nødvendige hjælp ud fra afdelingens håndværkerliste.

Vær opmærksom på, at vagtordningen er gældende i hverdage efter kl. 16.00 og i weekender/helligdage.

Husk, at en skade/et problem, der kan løses ved viceværtens hjælp, er det nemmeste.

 

Vedligeholdelse

Hos Boligselskabet Nordjylland følger vi A-ordningen.


Det betyder, at lejeren sørger i boperioden for boligens indvendige vedligeholdelse med hvidtning, maling, tapetsering og gulvbehandling.

Lejeren afholder alle udgifter i forbindelse med denne vedligeholdelse.

Lejeren er forpligtet til at vedligeholde så ofte, at boligen ikke forriges, bortset fra almindeligt slid og ælde.

Ved fraflytning gennemføres en normalistandsættelse, der omfatter nødvendig hvidtning, maling og tapetsering af vægge og lofter samt rengøring.

Normalistandsættelse kan undlades for bygningsoverflader, som ved fraflytningssynet fremtræder håndværksmæssigt forsvarligt nyistandsat.

Lejeren afholder udgifterne til normalistandsættelse, men udlejeren overtager gradvist denne udgift - i forhold til boperiodens længde.

Lejeren afholder alle udgifter til istandsættelse som følger af misligholdelse.

Klik her for mere information om vores vedligeholdelsesreglement.

Vedtægter

Du finder information om vores vedtægter her.

Selskabets vedtægter.